Pengalaman Pertama Photoshoot di Taman Botani KL

pisyek

Hari ni aku berkesempatan ber-“photoshoot” bersama jurufoto Ashraf Naharudin di Taman Botani Kuala Lumpur atau juga dikenali sebagai Taman Botani Perdana. Banyak betul nama taman ni. Konfius kite.

Bini la yang beriya sangat nak ber-photoshoot ni. Dah lama juga kitorang merancang untuk ber-photoshoot. Syukur hari ni cuaca pun cerah dan kitorang berjaya bergambar di Taman Botani KL dengan jayanya.

Keluar rumah dalam jam 7.30 pagi dan tiba di Taman Botani KL lebih kurang jam 8 pagi. Di situ ada parkir kereta bertingkat. Ada mesin tiket berbayar tapi aku masuk secara percuma saja tadi.

Mesin tiket tu macam tak beroperasi je. Tak pasti sama ada hari sabtu memang parkir percuma atau memang mesin tu belum lagi beroperasi. Nasib korang la kalau pergi kene bayar. Hahahaha.

Taman Botani KL ni memang luas. Kitorang takde la pusing satu taman. Cuma cari tempat tertentu je untuk photoshoot. Aku perasan kat situ ada taman kancil lah, ada kafe jual makanan dan minuman, ada pondok kayu, pondok buluh, ada air terjun, dan ada kawasan lapang berbumbung yang luas. Sesuai sangat kalau korang nak berpoco-poco kat kawasan lapang berbumbung tu.

5 Replies to “Pengalaman Pertama Photoshoot di Taman Botani KL”

    1. Reez pun power jugak ni. Tapi tak pernah pula nampak Reez shoot family outing. Slalu nampak shoot awek je kat fb. 😛

Comments are closed.