How to be a Level 1 Seller on Fiverr

pisyek-fiverr-wallpaper

I was promoted to Level 1 Seller on Fiverr on last 27 July, after working seriously for the past two months. It looks hard to achieve but not impossible. Read my experience when making my first $5 Laravel job on Fiverr.

If you are not familiar with Fiverr, it is an online marketplace offering tasks and services, beginning at a cost of $5 per job performed. There are lots of other similar site like Fiverr such as Upwork, People Per Hour, Gigbucks and others which you can try.

I’m maybe not an expert, but this is how I became a Level 1 Seller. You may find other inspirational stories on the net. Continue reading “How to be a Level 1 Seller on Fiverr”

Pengalaman Pertama Beraya di Rumah Mentua

Dah setahun lebih aku nikah dengan Bini. Tahun lepas beraya di kampung aku. Jadi tahun ni kami beraya di kampung Bini la pulak. Gilir-gilir katanya. Hehehe.

Hari khamis minggu lepas, kami bertolak balik ke Penang dengan menaiki kapal terbang. Berlepas dari KLIA 2 dan mendarat di Bayan Lepas. Perjalanan dari KLIA 2 ke Bayan Lepas hanya mengambil masa 1 jam sahaja. Continue reading “Pengalaman Pertama Beraya di Rumah Mentua”

How to Fix Unsupported AC3 in KMPlayer

I just updated my KMPlayer to version 3.9.138. The bad news is i just got a new codec error. My KMPlayer cannot process Dolby AC3 audio. I’m using Windows 7 by the way.

For those who not familiar with KMPlayer, it is a lightweight audio and video player for Windows that supports a wide range of different file formats, including AVI, ASF, WMV, AVS, FLV, MKV, and many more.

So how did I solved unsupported Dolby AC3 audio? Continue reading “How to Fix Unsupported AC3 in KMPlayer”

Servis Kereta Perodua Viva di Wangsa Maju

Aku tahu mesti ramai yang dah mula servis kereta sempena nak balik beraya di kampung. Aku pun sama la. Aku baru je hantar servis kereta Perodua Viva aku tu ke Bengkel Anda Automobil di Wangsa Maju. Dekat rumah aku la ni.

Hari ni kompeni aku bagi cuti. Plan asal adalah nak balik kampung dengan kapal terbang tapi tak jadi atas sebab-sebab tertentu. Hehehe. Jadi aku ambil peluang ni untuk hantar servis Viva aku tu sebab dah nak expired pun. Mileage dah menghampiri 90,000km.

Aku ingatkan sebab aku je cuti, mungkin bengkel ni kosong la kan. Tapi sebaliknya la pulak. Orang ramai gile. Ramai juga yang jenis walk-in macam aku hari ni. Ekekeke. Continue reading “Servis Kereta Perodua Viva di Wangsa Maju”