Pengalaman Pertama Terminate Broadband Maxis

maxis centre greentown ipoh

Untuk makluman semua, hanya bini je yang menggunakan broadband ni di rumah. Takde kongsi dengan siapa-siapa pun. Orang lain pakai line masing-masing.

Servis yang Gagal

Rasanya dalam sebulan lebih jugak bini pakai broadband ni. Dan kata beliau amatlah menduka-citakan. Signal kadang-kadang ada, kadang-kadang takde. Susah nak buat kerja sekolah dan sebagainya.

Aku pun dah berulang kali juga pergi cek di Maxis Centre KLCC mengenai kawasan liputan ni. Kata staff Maxis kat situ, Tronoh ni ada 3G. Tapi ternyata kepuasan dalam melayari internet menggunakan broadband ni sangat lah mengecewakan.

Mari Terminate Broadband

Dah kenalpasti lokasi Maxis Centre di Greentown, kami pun pergi la ke sana untuk menghentikan langganan. Lokasi kedai yang agak strategik, senang je nak cari. Korang google pun komfem jumpa. Dekat dengan Ipoh Parade.

Pertama kali sampai kat situ, tercari-cari juga aku mesin untuk ambil nombor giliran. Orang agak ramai di kala itu. Aku sempat tangkap seorang staff, dia pun klik-klik tablet kat tangan dia. Pastu nombor giliran pun dihantar secara SMS ke telefon aku.